Saturday, August 15, 2009

kesedaran untuk semua..

hari ini kite tertawe..
hari ini kite gembire..
hari ini kite bersuke ria...
tiade lagi perkataan untuk menggambarkan betapa sukenye kite pada kehidupan..

tetapi...

pepatah melayu ade mengatakan
"jangan berumah di tepi pantai, kalau takut di lambung ombak.."

pernah dengar ini??
*hari xselalunya indah..
alam xselalu cerah...
suram malam x berbintang..
inilah lukisan alam...
hadiah kurniaan tuhan...

hidup ini sesuatu yg adil..
ALLAH beri kite suke..ALLAH juge beri kite duka..
suke itu satu dugaan..
duka itu juga satu dugaan..
dua2 itu ALLAH yg beri..
sume itu agar kite lebih ingat akan DIE yg maha Esa..
suke dan duke adalah hadiah dari DIE pada kite..
membuktikan DIE x pernah lupekan kite..
xpernah pergi jauh dari kite..
xpernah kurang kasihnye pada kite..
tapi..
kita?
lalai..
alpa..
pada DIE yg maha Esa..
bukan DIE yg lupekan kite tapi kite yg seringkali melupakan DIE...
DIE xpernah pergi jauh dari kite, tapi kite yg menjauhkan diri dari DIE..
DIE terlampau sayangkan kite..sehinggakan dose sebesar gajah pon boleh dimaafkan..tapi kite?
xpernah sayangkan DIE..mcm DIE sayangkan kite...
sebab kasih kite pada manusia melebihi kasih kite pada ALLAH..
kite ingat DIE wktu dalam kesusahan tapi..
bile kite senang..
DIE xpernah ade di ingatan.....

inikah kite??
makhluk yg DIE ciptakan tetapi lupe pada asal usul..

aku xmengata kamu....
ini juge hasil penilaian diriku..
aku bukan baek..
tidak juge sempurna..
aku juge melakukan kesilapan..
sampai satu ketike, pernah aku terpikir..
mungkin DIE dah terlalu letih untuk memaafkan dose2 aku kn?
sepertimane ibu & ayah telah letih membesarkan aku selame ni...
sebab aku ni jaat taw....
nakal sangat2...

malam ni mungkin aku sedikit tersedar..
sebab tu aku postkan entri ni...
untuk tatapan aku dan kamu juge..
semoge lebih sedar dan tidak mamai2 lagi.....

notapipi : aku manusia..kamu juga manusia..yg membezakan kite?? cume akal dan fikiran yg waras..jadi..fikir2kanlah...
gune otak kamu dgn bijak ye??
jgn gune nafsu..sgt BAHAYE....

No comments:

Salam. this blog is bout me and my everyday life.my beloved future husband to be + my super2 sweet frenz & bout the craziest things happen in our life every2 seconds, minutes, hour and so on..lalala..everyone are welcome to come and visit this blog if u like it..~~

a.k.u.@.k.a.u.

a.k.u.@.k.a.u.
" aku hnye insan biase yg sentiase berjuang demi meneruskan hidup ini..pernah aku berfikir untuk lepaskan segala yg aku miliki ini kerna sdh xterdaye meneruskn lg..tp ats dorongn & sokongan family & kawan2..aku masih d cni..d bumi ump..terime kasih ya allah, memberi aku kesempatan hidup d samping insan2 yg aku syg.."aku tetap aku..malah masih lgi aku shgga kini..dan insyallah akn tetap jdi aku smpai bile2..

nayya's famili...

nayya's famili...

++ a.k.u. & d.i.a ++

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers