Thursday, July 30, 2009

aku takut.....

arhhhhh!!!!!!........
mak..............
*sob2..nanges....
~malam tadi aku mimpi...
mak+abah+adek2...........
aku tetibe jdik TAKUT....
takut yg teramat...takut...
aku takut....
takut xsempat jumpe mak+abah aku..
takut xsempat mintak ampun..
takut xsempat balas jasa mak+abah...
takut xsempat pluk cium mak+abah aku..
takut xdpt jumpe adek2 aku..
takut xdpt peluk diorg kuat2 lg..
takut xdpt bergurau dgn mereka lg..
takut xdpt nk men kejar2 lg...
aku TAKUT......
takut ....takut aku untuk kehilangan diorg...
aku mimpi...
mimpi tuu.....aku sndri xleyh nk pastikan ape dye..
tapi..
yg pasti mimpi tu MENAKUTKAN aku...
dan ..
sememangnye.....
aku X MAO mimpi tu jdik kenyataan......
aku TAKUT.....
*kate org...= mimpi tu mainan tidur...
tp.....aku takut.....takut mimpi aku jdik real...
**ya ALLAH......aku TAKUT....nk hadapi semua tu kalo ia btoll2 jdik.....
aku xde KEKUATAN nk hadapi semua tu sendri.....
tenangkan lah hati aku ya ALLAH..sesungguhnya hanya KAU yg maha berkuasa..

Wednesday, July 29, 2009

hehe..wink2**

salam....
slamat petang....
saye...*me_nayya @ bdk comott..*...
da tukar layout...
hakhakhak....
tu je nk gtau..
buibai...

Saturday, July 25, 2009

JaNgAn TerLaLU sEdiH...

kau dtgkan dia..
wktu aku kesedihan..
waktu aku perlu teman berbicara..
waktu aku sendiri..
waktu aku sengsara..
tetapi..
setelah semua kesedihan berlalu..
setelah die yg sering membuat mulutku ketawa riang..
setelah die hadir senantiase menemani aku..
setelah die membuat hidupku ceria seindah pelangi...
mengapa???
kau ambil die dri aku...???

**jike seseorg itu hadir dlm hidup kite & menjadi sebahagian dripada kite..tetapi atas sebab2 tertentu die terpaksa pergi..jgn terlalu sedih..terimalah kenyataan itu sekurang2nye die pernah membahagiakan kite..redha lah dgn ketentuannya...**

**kadang2...allah sembunyikan matahari dari kite..dia dtgkan kite kilat & petir..
puas kite tertanye kemane menghilangnye matahari..
rupa2nya...die berikan kite pelangi....**

(^.^) think wisely...0k??

Tuesday, July 21, 2009

s.e.N.g.a.L......

.
.
.
.
........shhh......diam2...
bdk cumel a.k.a. koya ini nk wt keje la..esaimen bertimbun ni wey...
adoiiiii...ngn lab report ag..
huk3...
sadis...sadis...
....shuh2!!..g men jauh2 ea??? ngeh3...


hasil nukilan bernas : me_nayya

Sunday, July 19, 2009

Do'i "kangen band.."


Sejenak ku terdiam dan membisu
Membuatku lelah dan tanpa arah
Coba mengertilah
Coba pahamilah
Arti cinta sesungguhnya

Dan letakkan hatimu disini
Ku berjanji kau tak 'kan kusakiti
Sejuk sepi sedan
& tanyakan bintang
Hanya kaulah yang ku sayang

Ku latih kau terbang diatas awan
Agar kau tegar dan tak terkalahkan
Jadilah jagoan seperti yang ku inginkan
Agar dapat ku banggakan

Namun sikapmu kini telah berubah
Membuatku resah dan serba salah
Kau berdiam diri membuat nadiku berhenti
Katakanlah hei kekasih

Coba kau pikirkan, coba kau renungkan
Apa yang kau inginkan telah aku lakukan
Coba kau pikirkan coba kau renungkan
Tanya bintang-bintang hanya kaulah yang ku sayang
Coba kau katakan apa yang kau inginkan
Apa yang kau butuhkan telah aku berikan
Coba kau katakan apa yang kau inginkan


notasemak : *aku tujukan lagu ni kt seseorang....yg pernah mndapat tempat dlm hati aku..

aku borimm..haha

rumet aku kmk "ayuuu"...hehe

sepupu aku..hehe.."mimiey.."

bdk2 f3t7, haha...miza..mira..nad..


yan..yg kt tgh tu aku xhengat la nme korg..adoyaiii...solii..yg last skali tu adah..rumet aku..kmk..lawa x??haha..


tikah....

bdk2 f3t6..mmg sengal..hak3..

kak aku..hehe..comell kn??mcm aku..hik3...

beshfren..ump.."sya..."

zul a.k.a. senyap..haha..

wanie & sue...

aku & sya..ngeh3...
salam...
malam ni aku borim giler..
so..
aku juz saje2 je upload gmbr2 neh
hahahhahaha...
xpekan??
lagiponn.....
ni kn blog haku..
so..
shuke hati haku ler..ye x??
hahahha..ok la...
nk tit0ooo..
tata... (^.^)

award dari aku....untuk semua..


malam ni aku sedikit murah hati..
jadik..
aku wt la sedikit adiah untuk korg sbg tanda keappreciationan aku neh pd korg..ngeh3...
so....
sesape yg nmenye didapati berade d cini sila copy award d atas ea??... & jgn lupe yek..bhgikan la awrd tuh pd 5 org yg kamu rase patutt dpt award saye neh..ngeh3....

org2 yg bertuah dpt award aku :

1) yana
2) ekin
3) ain
4) bd
5) mya

6) aku bg kt semua folower aku...

p/s : sile amik ye..kawan sekalian....peace.. =)

.........

hey ladies..

Rossa – Hey Ladies


Sudah kubilang jangan terlalu yakin

Mulut lelaki banyak juga tak jujur

Bila sakit hati wanita bisanya nangis


Sudah ku bilang jangan terlalu cinta

Kalau patah hati siapa mau nolong

Seperti langit dan matahari tak bersatu lagi


Hey ladies jangan mau di bilang lemah

Kita juga bisa menipu dan menduakan

Bila wanita sudah beraksi dunia hancur


Hey ladies sekarang cinta pakai otak

Jangan mau rugi hati dan juga rugi waktu

Bila dia merayumu ingat semuanya bohong


Memanglah tak semua laki-laki busuk

Namun ladies tetaplah harus waspada

Semogalah kita semua akhirnya

Mendapatkan cinta yang tulus


Sudah kubilang jangan terlalu yakin

Mulut lelaki banyak juga tak jujur

Bila sakit hati wanita bisanya nangis


Popularity: unranked [?]


Lirik lagu Rossa – Hey Ladies ini dipersembahkan oleh LirikLaguIndonesia.Net. Kunjungi DownloadLaguIndonesia.Net untuk download MP3 Rossa – Hey Ladies.

Bintang 14 hari...**


14 hari...
ku mncari drimu
untuk menanyakan d mnkh drimu
14 hari...
kudatangi rumahmu
agar engkau thu
ttp aku menunggumu..
aku kangan sama kamu
apa kamu udah x syg aku

maafknlh aku lari dri knyataan
bkn kerna aku xpnyai rasa syg
maafknlah aku
mncuba tuk berlari
kerna suatu nnti
engkau psti kn mengerti

kamu pacar terbaek ku
walau hnye sekejap d hati
mngapa hnye sekejap sj
ku merasakan indahnye
dgn drimu
mngapa hnya untaian kata
ku rasa tiada sempurna
cerita cinta kita...


lagu : kangen band....

Saturday, July 18, 2009

yey..dpt award...


1. Copy award kat atas ni..
2. explain tentang pemberi..
3. tag 5 orang yang selalu update blog...hehe

yg berinye ikin..thanks ek..hihi.....td mse jejalan lalu page dye, tetibe jek nmpk mcm knl jek nme nayya tuh..hak3......die mmg rumet yg besh...
suke3...hihi..

saye nk tag :
1)cik hana..
2)secret..
3)cik mya..
4)cik eqa
5)cik ramlah....

mornim dunia!!..hehe.. =)

assalamualaikum....
selamat pagi...mornim...
hehehe.......
tepat kul 1.30 ptg....
*aku tersedar..Hi5 Emoticon bukak2 mate...hehe, dh cerah upenye....
ambik jam..tgok..."ha???1.30????btoll ke jam aku ni???"
ade rase xcaye tuh..ngeh3,....
sengal btol la bdk nayya neh.....
kn??kn??kn???
mentang2 la weekend dye buley plak bantai tido smpai kul 1.30 ptg??
hohoho...kalau la pn.rohaya tao neh..Hi5 Emoticon
mau masak tlinge neh Hi5 Emoticon kne goreng ngn minyak panas cap bebel dye..hak3...


mm....krok2..hehe..prut pn da bnyikan siren Hi5 Emoticon ni mntk d ec..
hahaha..asal makan je cpt ko ek cik nayya??
xpyh di bebel2..
xpyh disuruh2..
Hi5 Emoticon
tringt plak membe aku wktu kitorg msih knak2 rebina dulu..hehe..
mau x nye...
dye la tukang kejut aku pg2..nme dye?? emm... Hi5 Emoticon xleyh gtao le..rahsie..nnti klo korg tau xpsl2 korg culik dye dri aku sbb nk wt alarm..kn??haha..
sgt lh liat org yg bername nayya neh nk bgn pg tao..haha..
seb bek ade dye..
kite kwn smpai bile2 tao..
nnti sng2..bole ko tlg dtg kejut aku kt cni x??Hi5 Emoticon
hahaha..

ok la ye kanak2 semue...
cik nayya a.k.a. kakak cumell Hi5 Emoticon ni nk g mndi dulu la ye..
tata........Hi5 Emoticon

kecelaruan aku!!

malam ni aku sedikit mengong..
aku post kan bnyk entri..
sbb :
1) dada aku sebak..
2)hati aku kosong..
3)mata aku bengkak..
4) minda aku celaru...


secelaru gambar ini..xdpt ditafsir ape yg ade dlm fikiran aku..
minda aku sesak ..
serabut....

ya ALLAH....





bile nk dpt pluang pegi ye??


salam..
malam ni masetgh belek2 album dlm lptop kesyangan aku neh..
aku terjumpe foto ni..
"masjidilharam"..
terpikir kt benak aku...*bile la pluang aku nk tgk betul2 ek??hmm..besh nye klau dpt pegi sane.....
kn????

betul ke???


i am me

Friday, July 17, 2009

aku hepi die hepi....

haiiiiii...
ni adek aku..
umo dye 18 taon..
eh..lupe lak..nme die fatihah..tp..
kami pggl die ateh je...
die skrg bru sj mendaftar d Uitm kuala pilah, N9..
sbg kakak..
aku memg sgt2 bgge dgn die..
aku hrp die dpt sesuaikan diri dgn dgn suasana d sana...
sbb...
dri kecik smpai form 5..die neh xpernah pon berenggang ngn mak aku..
bole d katakan
dk kt bwh ketiak mak jek..hehe..
aku hope die ok kt sne..
p/s : tih.."id0p bia hepi..stadi bia selambe..result bia gempak tao..hihi..
peace..(^.^)...

aku da besar laa..hehe


salam.....

malam ni..ase laen sket..ntah..
mebi sbb esok cuti kott..hik3...
besh...ase mcm xdek masalah jek...
prob abes ilang lari lintang pukang ble cuti neh..
hehe.....(^.*)..
balik je kul 1 td..ngadap laptop kesayangan neh..hihi..
xde wt pape pon..juz bace novel jek..ngeh3..

*ari ni membe2 sume tnye..asal lak ko smalam??plik jek?
ape cer??gtao ler.....
+aku wt2 bodo je...wt xtao..
hehe..ksian beshfren aku..kol smate2 sbb status yg aku ubh kt ym,...hehee...
terdetik lak dlm ati...."hehe..diorg syg kt aku sebenarnye..waaaa....bngge siottt!!..hihi.."

notasemak :
p/S : tuk kawan2 aku...hehe..
*korg xyh la wisau ea?aku xde pe2 r....aku tao korg syg aku..hihi..
tp aku kn da besar..da pndai pikir..
aku bkn kanak2 rebina lg tao..hehe..
don wolii ea???
i can take care of me myself.. =)


ha tgk..kn aku ni da besar da kn?kn3??hehe...

Thursday, July 16, 2009

cite malam ni


tarikh : 16 julai 2009

mase : malam ni...(kul wape ntah...lupe..hehe..(^.^)..]
tempat : bilik beradu aku..
kejadian : aku syok ngadap laptopku yg comell ini..haha

stori-mori time..hehe..
*aku bukak ym..aku ubah status mesej..hehe..
["na..ubat cinta ade??haha.."]
itu ler status yg aku ubah.....
asalnye, na tulis kt shout out ye, sape nk ubat..
so...
aku dgn rela hati bertanye ...
wakakakaka.....
tp....
ape yg aku tnye tu betull ikhlas dri hati..
ade ke ubt cinta??
kalau ade.....
belikan aku sekotak?
boley????Hi5 Emoticon
sebab ....
"hati aku dh sesak...
tubuh aku dh lenguh...
mata aku dh bengkak....
jiwa aku dh serabut...
aku dh GILA!!!......."

*ya allah......tolong la aku.....
beri sedikit kelegaan pd aku.......
aku dh leteyh hadapi semua ni...
semoge esok ade sinar yg menanti...
amiiinnnnnn.....

eh..eh..eh..
cop2...
lupe............cite aku xabes ag ni..
aku sambung .."woit ya...ko nape?nk ubt cinta bagai..ko da gila ke??haha...ni mesti kes kene sampuk antu ni..an??an??"..membe baek aku..ape laaa...sengal..
aku balas .."oiii.ko tuh nape?xdek angen xdek ribott suka suki jek ko kate aku kne smpuk ea??nape?xley ke klo aku nk ubt cinta??"
die balas balik.."aku bkn ape..sian kt ko jek...tp klo btoll ko nk ubt cinta..ade!!!..."
aku : "ha???????hape??ko ade? ko bia btoll....mne ade ubt cinta neh...ke ko gne bomoh..weyh..ingt allah weyh..."
dia: "ape kejadahnye?umah aku mmg ade ubt cinta..ni hah aku siap pegng lagi ni..
kt botol tu die tulis "ubat gatal cap cinta"..hahahahaha......."
aku : "woi!!mengong r..siot toll...mlas r layan ko!!sengal..chow2cincau..aku chow dulu..wekk!!!!.."

*tnpe tggu die balas aku trus off9 aku nye ym..haha..padan ngn muke...
hmm...tu jek nk gtau...ecece..sebenarnye aku borim..so..
saje je tulis kt cni..ilang borim.....sekaligus nk memberitahu yg aku sudah terkena wakenabeb ngn membe aku td..huhu..(^.^) Hi5 Emoticon

perlukah sabar lagi??



kadang2 dlm hidup ni bkn hnye kesungguhan je yg perlu ade dlm diri tp jgk..

kesabaran yg bukn hnye siket..
tp amat..amat..amat...bnyak nye...

semalam, had a fight wth him..
emm..xtao la nk cmne dh..
aku rase kesabaran aku slame ni mmg dh teramat2 tercabar..
pikir skali nk je aku "ceraikan" die tuh..eeee..
tp pikir 2x lak...
ape laa...aku kn pompuan, ane leyh mntak cerai ..
bergegar arasyh w0o0oo...
xnk aku...
uish...tp kn..nk mntak cerai pe lak..
aku ngn die bkn kawen pon lg..
*ngeh3..sori..lupe...........


jelaskan pdaku..
isi hatimu
seberapa bsar kau
yakin padaku
untk tetap bisa bertahan dgnku
mnjaga cinta ini..
pertengkaran ....
yg terjadi
sperti semua salahku
mengapa slalu aku yg mengalah
x pernahkah kau berpikir
sedikit ttg hatiku
mengapa ku yg harus slalu mengalah
pantas kah hatiku
masih bisa
bersamamu..


klo nk tao..
prasaan aku btol2 mcm lagu ni..
sngat keliru...
"apakah aku masih ada di hatimu..seperti dulu..???"


notapipi : *hati aku serabut ..jiwa aku kacau..."
kalau benar aku bukan yg kau ingini lagi seperti dulu..lepaskan lah aku........

Hak kite!!!!!!

salam.....

Bila kita sayang orang tu
Kita terima je apa yang orang tu cakap
Tapi bila dia mengata kita ??
Hati cakap: Takpe mana ada manusia perfect

Bila kita sayang orang tu
Kita tunggu dia lama pun takpe
Tapi bila dia tunggu kita ??
Dia marah-marah
Hati cakap: Adatlah, ada yang menunggu dan ditunggu

Bila kita sayang orang tu
Kita tak tidur pun takpe, janji dia tak bosan
Tapi bila kita bosan, ada dia layan kita ??
Hati cakap: Takpe dia busy lah tu


Bila kita sayang orang tu
Kita gaduh dengan dia, kita diamkan je
Tapi dia??
Hebohkan dekat satu dunia
Hati cakap: Takpe, dia tengah tension tu

Bila kita sayang orang tu
Kita call nak cakap dengan dia
Tapi engage sebab dia gayut dengan orang lain
Hati cakap: Takpe, tak salah borak dengan kawan

Bila kita sayang orang tu
Kita dengar je semua cerita dia
every words kita ingat
Tapi bila kita yang cerita
haram dia nak dengar, baik cerita dengan kucing
Hati cakap: takpe, sayang dia kan


Bila kita sayang orang tu
Kita dengan dia tengah lapar
Kita sanggup bagi semua makanan dekat dia
Tapi bila kita yang lapar
Dia buat bodoh je
Hati cakap: Hati kekasih kena jaga

Bila kita sayang orang tu
Kita sanggup bagi dia rest kalau dia letih
Tapi bila kita yang letih, dia suruh jugak kita layan dia
Adil ke macam tu ??
Hati cakap: Takpe, bukannya selalu pun

Bila kita sayang orang tu
Kita jadi macam kucing hilang anak bila tahu dia sakit
Tapi bila kita sakit, dia keluar lepak dengan member
Hati cakap: Takpe, takkan nak berkepit je

Bila kita sayang orang tu
Kita tak pernah selfish
Tapi dia, hipokrit tahap gaban
Hati cakap: Takpe, dia memang macam tu

Bila kita sayang orang tu
Kita tak sanggup nak tinggalkan dia
Tapi dia tak pernah pun nak hargai kewujudan kita
Hati cakap: awak tahu tak kita sayang awak ??

Bila kita sayang orang tu
Kita sayang nak tinggalkan dia buat selama-lamanya
Tapi dia tak tahu pun kita berdepan dengan maut
Bila kita cakap kita sakit, dia cakap sakit tu biasalah
Bila kita cakap kita nak mati, dia cakap jangan mengarut
Hati cakap: Kalau kita takde, mesti dia happy


notakaki : aku ambik mende alah ni kt dlm blog yg sgt aku suke bace...credited to "bulan hijau"..mende2 ni sume wt aku terpikir..btol gak kn????jadi, aku tlg la smpaikan mende ni pd korg...untuk same2 thu erti CINTA...lu ade mate, lu tgk la..lu ade telinge,lu dgr la...lu ade otak, lu pikir la sndrik...hehe...


Monday, July 13, 2009

tag yg dulu ag neeeee~~~

soe la ye ramlah..uma xde tenet la..so, kt cni le bru ingt nk wt tag ko neh..hak3..jgn marah lak...
sbnrnye tag neh aku da wt da dulu, tp oleh kerane aklu neh sayang kt ko, so aku wt la lgik..hihi..baek kn aku ni??hehe

1.Anda rasa anda hot?
sgt la hot sbb aku xmndi ag nii..haha


2.Upload gambar kegemaran anda

3.Kenapa anda suka gambar ini?
sebab tibe2 lak ase cam gmbr ni terlebih gedik plak..hak3..

4.Bila kali terakhir anda makan piza?
mse cuti bln 6/2009 klo xsilap la......hehe..

5.Lagu terakhir yang anda dengar?
Tuhan beri aku cinta [xingat lak sape nyanyi]..hihi

6.Apa yang anda buat selain menyiapkan tag ini?
dgr lagu lor...haha

7.Selain nama anda sendiri,anda suka di panggil dengan panggilan apa?
*along (adik2 ske pggil..)
*sayang..(ehem2 yg pggl..hak3..)
*ya (membe2 pggil.."i prefer that")..

8.Tag lagi 6 orang

1. ain rumetku
2. yana rumet aku gak..haha
3. ckin..pn rumet aku gak..hihi
4. mira
5.ramlah
6. meknah

9. Siapa no 1 pada anda
rumet saya..dia suke sebut reyau..haha

10.Orang no 3 ada hubungan dengan sesiapa?
oppsss...hehehe...dgn zac efron kott...haha

11.Kata sesuatu berkenaan orang no 5
dia suke kentut..hak3..pdn muke ko ramlah...haha

12.Bagaimana pula dengan no 4?
dia klo gelak mmg ganas..haha

13.Siapakah orang no 2?
rumet aku ler...sgt la aktif menjual nasik lemak..huhuu

14.Pesanan kepada no 6
nah, jgn lupe wt tag aku neh..ngeh3..

Saturday, July 11, 2009

cite antuu

ptg ni..: kul 5 lbih...
aku tgk cite ant0oo...
sakit prut aku triok sbb mmg takut giler...
aduhhh.....
sgt la terkejut beruk..
klo nk tgk..cite ni mmg best.."Jangan Tegur"..
tp..
aku nasihatkan, kalo ade yg saket jntung..
tolong la...
jgn tengok...
& kalo ade yg takut yg sngt parah macam aku ni..
please..
don't c it...
huhuhuhu.................
seram wey.....
mase tulis entri ni pon bulu rome aku ni tgh berdiri ag sbb takut..huk3...
Hi5 Emoticon

pagi yg indah ini..hehe

pagi ni...
mase : kul 10.45 pg...
tempat : bilik aku ler..hehe.. [c15 ...]
kejadian : aku baru bgun..ngeh3...Hi5 Emoticon ..
aku pon xtau nape la aku bgn awl sgt neh...hahahaha...Hi5 Emoticon..patutnye, aku yg bgn lambat..bb smlm aku tdur kul 3..lewt skali....ish..konpius..konpius..Hi5 Emoticon..
tp..klo mk aku tau la ank dara die neh bgn awl cmni la.... Hi5 Emoticon bkn nye die bngge..mlah mgkin kne penyepak die neh..mau xnye??
[woii....skng ni bkn awl lg..ni dh nk mgrib da neh..haha..matahari da tggi ade hati lak kate bgn awl...]..
ahhh...suke ati aku le...
lagipon memg btol pe aku yg awl skali bgn neh..ngeh3...Hi5 Emoticon..
hahaha..tu je nk gtau..
tata...
Hi5 Emoticon

Friday, July 10, 2009

++....Tuhan beri aku cinta...++

Walau aku senyum bkn bererti

aku slalu bahagia dlm hari

Ada yg x ada di hati ini

di jiwa ini

hampa....

Ku brtemu sang adam di simpang hidupku

Mgkn akan ada cerita cinta

Namun ada saja cobaan hidup

seakan aku

hina...

Tuhan berikanlah aku cinta

Untuk temaniku dalam sepi

Tangkap aku dalam terangmu

Hiaskanlah aku bunga cinta

Tuhan berikanlah aku cinta

Aku juga berhak bahagia

Berikan restu dan halalmu

Tuhan beri aku cinta...

Hi5 Emoticon


Salam. this blog is bout me and my everyday life.my beloved future husband to be + my super2 sweet frenz & bout the craziest things happen in our life every2 seconds, minutes, hour and so on..lalala..everyone are welcome to come and visit this blog if u like it..~~

a.k.u.@.k.a.u.

a.k.u.@.k.a.u.
" aku hnye insan biase yg sentiase berjuang demi meneruskan hidup ini..pernah aku berfikir untuk lepaskan segala yg aku miliki ini kerna sdh xterdaye meneruskn lg..tp ats dorongn & sokongan family & kawan2..aku masih d cni..d bumi ump..terime kasih ya allah, memberi aku kesempatan hidup d samping insan2 yg aku syg.."aku tetap aku..malah masih lgi aku shgga kini..dan insyallah akn tetap jdi aku smpai bile2..

nayya's famili...

nayya's famili...

++ a.k.u. & d.i.a ++

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers