Wednesday, February 18, 2009

++k.e.r.i.n.d.u.a.n yg amat++

xtao nape..tetibe aku rindukan mak aku..
mak...satu gelaran yg memberi bnyak mkne dalam idop aku..
tanpa mak sape la aku..
xmungkin aku akan berade d cni skng ni klo tnpe dorongan dan sokongan daripada mak..
aku sedar..
aku jaat..tp jaat2 aku..xpernah aku lupekan mak..
mak bnyk bantu aku..
dalam pelajaran walaopun mak x blaja tggi tp impian die tggi mggunung
nk tgk anak-anak BERJAYA dgn cemerlang..
aku ingat lagi mase aku mule2 nk jejakkan kaki kt ump ni..
katenye.."mak bangge ngn along,mak nk anak-anak mak semue berjaye dunia akhirat..ingat long,walao setinggi mane pown kiter pergi,jgn lupekan kluarge,jgn lupekan idop kiter,jgn lupe asal-usul,..klo long x mampu nk harungi sorang2 long kne bgtao mak..mak xnk anak-anak mak simpan rhsie dri mak..klo boley mak nk dkat dgn smue anak-anak mak..long blaja rajen2,mak nk long berjaye spaye org x pandang rendah pd kite.."
sampai skang aku still ingt kate2 mak aku..
mak sentiase ade tuk aku..
ade org kate aku mnje..mm..aku rase xpe kot mnje2 ngn mak..
lagipon..aku ank mak aku,suke ati la nk mnje ke x..does it bothers u??
aku tao aku bnyk bg masalah kt mak..
aku tao mak ade bnyk masalah..
sampai satu tahap aku rase nk marah..
ayah...
nape wt mak mcm tu?
apekah salah kesetiaan yg mak pinta??
setelah senang2 melukakan hati mak,ape ayah ingt senang kah tuk mak melupekan semuanye?
ayah..
mgkin ayah x nmpak garisan luka dalam hati mak,tp..
ya nmpak..
ya nmpak smue..
ya boley jdik saksi..
mak sayang ayah..tp nape ayah wt mak cmtu?
mak..
walaopun hati die terguris,die x serlahkan kesakitan hatinye tu.
tuu along nmpak..
along rase..
ape ayah x nmpak ke adek2 marah ayah?
xske ckp ngn ayah lg?
xske gurau2,gelak2 ngn ayah lg?
ape ayah dh buta??
maafkan ya ckp ayah mcm tu..tp..
ya x taaan da..
ayah tolong la jdik mcm dulu balik..
ya sayang ayah ya yg dulu..
ya nk ayah ya yg sayangkan family die..
ya xnak mak sakit2 lg..
ya sayang mak & ayah..
mak..
ya respek kt mak..
walaopon masalah dtg tnpa d pinta,bertimpa-timpa menimpa mak..
tp mak still tabah..
sbb ketabahan mak tu,ayah dh kembali pd kite..
ya sayang mak..
ya nk mak tao..ya sentiase d cc mak smpai bile2..
ya blaja pown sbb mak..
ya x arap lbeyh,
ya juz nk mak gembire..
dgn itu ya dh ckup BAHAGIA...

No comments:

Salam. this blog is bout me and my everyday life.my beloved future husband to be + my super2 sweet frenz & bout the craziest things happen in our life every2 seconds, minutes, hour and so on..lalala..everyone are welcome to come and visit this blog if u like it..~~

a.k.u.@.k.a.u.

a.k.u.@.k.a.u.
" aku hnye insan biase yg sentiase berjuang demi meneruskan hidup ini..pernah aku berfikir untuk lepaskan segala yg aku miliki ini kerna sdh xterdaye meneruskn lg..tp ats dorongn & sokongan family & kawan2..aku masih d cni..d bumi ump..terime kasih ya allah, memberi aku kesempatan hidup d samping insan2 yg aku syg.."aku tetap aku..malah masih lgi aku shgga kini..dan insyallah akn tetap jdi aku smpai bile2..

nayya's famili...

nayya's famili...

++ a.k.u. & d.i.a ++

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers